Sunday, December 20, 2009

De første par dage med N900 - Tastaturet

Jeg har haft min N900 over weekenden og tænkte lige, at jeg ville dele et par indtryk. I første omgang om tastaturet.

Jeg havde virkelig glædet mig til at kunne sidde og skrive temmelig hurtigt på det, så jeg ikke skulle til at hive bluetooth-tastatur frem, som jeg ellers har haft brugt til min N810.

Tastaturet er rigtig fint, når man lige vænner sig til det. Jeg er glad for det nu og skriver indlægget her på det uden besvær. I starten overraskede det mig dog noget, hvor små tasterne egentlig er. De føltes også langt mere plastik-agtige, end jeg troede, de ville gøre.

Alt det er dog for længst overstået, og jeg er blevet gode venner med det - og det er vel ikke helt dårligt efter kun et par dage.

Nu ligger tasturet som det skal, tasterne føles ikke længere plastik-agtige, og jeg er sikker på, at jeg efter længere tid vil føle mig fuldstændig hjemme med det.

Til gengæld er der én rigtig skidt ting ved N900, i hvert fald indtil det bliver rettet.

Jeg kunne ikke forbinde mit Stowaway bluetooth-tastatur, og jeg fandt ud af, at det er et problem, der er generelt! N900 lader slet ikke til at understøtte bluetooth-tastaturer. Det overraskede mig i dén grad, og hvis der ikke bliver taget hånd om det i den næste firmware, er det for latterligt.

Det var det om tastaturet. Det er rigtig fint, men der går lige et par dage, inden man vænner sig til det.

No comments: